johannakorner.blogg.se

2013-11-08
22:44:00

Tävlingsnerver?
Jag har kollat runt lite på nätet och sett om jag kan hitta något om hur man ”botar” tävlings nervositet. Jag har lagt märke till att det inte finns speciellt mycket att läsa om dåliga tävlings näver så jag tänkte skriva lite om det. Jag har så jävla dåliga tävlings näver, jag blir så jävla nervös på allt från klubb tävlingar till nationella tävlingar. Det är speciellt i bilen dit eller när det blir mycket väntan på tävlings platsen, då mår jag ibland så illa att jag tror jag ska spy. Jag har tävlat i tre år och det har bara blivit sämre men jag har hittat några knep.
 
 
1. I bilen brukar jag ha en kudde med mig, jag brukar ligga ner och blunda medans jag lysnar på hög musik som taggar mg men inte för mycket.
 
2. Ni har säkert hört denna flera tusen gånger men jag försöker i alla fall att tänka när jag är inne på banan att det är bara jag och hästen, ett hinder i taget. Vi tävlar, vi är ensam, banan är bara våran, i mitten försöker jag föreställa mig min tränar som står och skriker på mig, rätta upp dig, räkna galoppen, tämpoväxla.
 
3. Jag försöker att tänka på varför jag nu tävlar, jo för att jag älskar det, jag försöker tänka på att tävla är det roligaste jag vet och att jag bara ska bar kul inget anat
 
 
 
 

Kommentar:
#1: Ellen

Prata med mamma, hon är bra på sånt! :-)

2013-11-09 @ 09:00:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: